عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 25 مهر 1400
بازدید : 318
نویسنده : mozhgan

اخبار جالب درباره ارتودنسی دندان  بسیار است.

اخبار جالب درباره ارتودنسی باستان 

بر طبق نظریه دانشمندان و مورخان تاریخچه استفاده از بریس های دندانی به دوران باستان باز می گردد. در حدود 300-400 سال قبل از میلاد هیپوکرات و ارسطو راه هایی برای صاف کردن دندان ها و رفع بسیاری از معایب دندانی پیدا کردند.

اولین درمان ارتودنسی یک فیلسوف رومی اولین درمان ارتودنسی کامل خود را با فشار انگشت ثبت کرد. متاسفانه به دلیل عدم شواهد و تکنولوژی های ابتدایی ، پژوهش های کمی در مورد بریس های دندانی تا حدود قرن 17 انجام شده است.

اخبار جالب درباره ارتودنسی امروزی

تکنولوژی دندانپزشکی امروزه بسیار متفاوت از آن چیزی است که در چند دهه گذشته استفاده می شد. این تکنولوژی در ارتودنسی با سرعت باور نکردنی به جلو رفته است. در اینجا چند روند وجود دارد که ارتودنتیست ها و دندانپزشکان به آن توجه داشته اند و درمان خود را بر اساس آن تنظیم کرده اند.

  • تصویر برداری سه بعدی
  • مینی اسکروها
  • ارتودنسی دیمون
  • ارتودنسی نامرئی
  • طراحی کامپیوتری لبخند

تصویر برداری سه بعدی با اسکن CBCT

از آنجایی که تصویر برداری های دو بعدی ناپایدار ارائه می شدند و اشعه مادون قرمز در توانایی برای مشاهده ساختار دندان پزشکی بیمار محدود بود ، تصویر برداری سه بعدی جایگزین آن شد.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

سیستم های جدید طراحی لبخند سفارشی

از دیگر اخبار جالب درباره ارتودنسی سیستم های سفارشی طراحی لبخند است. امروزه یک ارتودنتیست یا دندانپزشک می تواند از نرم افزار برنامه ریزی سه بعدی برای ایجاد یک لبخند برای هرشخصی ، مختص به خود او استفاده کند. در این راستا او می تواند از ویژگی های صورت و دندان بیمار به عنوان راهنما استفاده کند.(برای آشنایی با یهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی ر کلینیک ما مراجعه کنید.)

بریس های ارتودنسی

بریس های دندانی دستگاه هایی هستند که در ارتودنسی برای صاف و مرتب کردن دندان از آنها استفاده می شود. این بریس ها از گذشته تا کنون راه زیادی را برای رسیدن به موفقیت پیموده اند و اخبار جالب ارتودنسی در باره آنها نیز بسیار است. هدف اصلی آنها بهبود سلامت دندان ها است. بریس ها اغلب در ارتباط با دیگر دستگاه های ارتودنسی بکار برده می شوند تا به شکل دادن دندان ها و فک ها کمک کنند.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com